VSJ Starý Týn - 28.7.2011

VSJ Starý Týn

Sraz byl domluvený na 7.30 v Hustopečích n.B na pumpě jasně, že jsem tam byl v daný čas jediný, Jura těsně před 8mou a Staňa chvíli po něm ale celý den je před námi tak kam spěchat, trasa domluvená na Svitavy přibrat Parádu a Krtka a pak Kutná hora, Kersko, Starý Týn. Do Svitav pohoda pouze před mohelničákem jsme dali strojům oddechnout a nám nadechnout (nikotin).Sjeli jsme se na smluvené místo setkání současně.

Hustopeče nad Bečvousetkání u Svitavtechnická zastávka

Jedeme dál, ale za obcí Dolní Bučice se mi začalo hůř řadit, k tomu jako by se uvolnilo spojkové lanko.Na pumpě jsme zastavili, první pokus přitahnout lanko nikam nevedl, tak šel poloautomat ven, nepříjemné zjištění, zlomil se jeden důležitý kousek. Co teď. Holky z pumpy mě poslaly k nějakému mechanikovi do Horních Bučic,Staňa mě naložil na 350 a jede se.  Díky za to, že byl mechanik ochotný a měl ceočko,složit a opět doštelovat. Zase smůla nešlo to jak mělo, tak motorku na trávu a sundali jsme víko spojky, aby jsem byl přesný tak hlavní práci odvedl Jura a já na jeho pokyn jen fotil :-) Další nemilé zjištění, vnitřní spojkový koš se uvolnil a vysunul se ven z horního.

poruchaoprava v terénuoprava v terénu

Tam už nebylo moc co řešit ale pořád to nešlo uplně zapustit, on totiž ten blbec Libor (JÁ) tam nechal o jednu kuličku víc která sloužila na vyplnění při původně hodně sjete spojce. Nakonec vyřešeno, složeno a vše jde jak má, teda lépe řečeno tak jak by mělo.

Další zastávka kutná Hora (krásné město) bohužel další potíže, naštěstí už né u mě ale Jurovi odešel asi regulátor, moto nedobíjelo a baterka šla do háje, sehnaly (koupily) se startovací kabely ale z druhé motorky to moc nešlo. Ještě, že byli ochotní lide s autem.

Kutná horaKutná horaKutná horaKutná horastartování přes kabelyplná polní

Ale odjelo se, bohužel jsme minuli Kersko a to jen o 4 km, bylo dost hodin a nevěděli jsme jestli budou vařit, tak už přímo - směr Starý Týn. Vyjel jsem za Jurou, dělat mu světlo protože se mělo stmívat a on moc nesvítil. Na zkoušku jsem si pustil GPSku i když mi ji zakázali jako vyloženě neaktuální heblo. Minuty a kilometry do cíle na ní krásně ubývaly vždy jen do chvíle než Jirka někam zahnul v dobré víře zkratky.To vždy naskočilo pár minut a kilometrů, dojeli jsme pár minut po skupině která vyjížděla několik minut po nás.

v cíli Starý týnv cíli Starý týn

Dojeli jsme za stmívání, spokojení a žízniví .. Svijany 11 :-)

Cesta na pevnost Konigstein - 29.7.2011

O pevnosti vím už několik let, jen mě nikdy nedocvaklo, že je tak blízko Starého Týna, proto jsem kolektivu navrhl zajet se tam podívat. Ráno bylo zamračené a navíc Jurova 650 stále nedobíjela tak to vypadalo,že snad ani nevyjedem v celé sestavě. To by bylo mrzuté ale díky Oldovi, který Jurovi se slovy "jsi první komu jsem ji pujčil" poskytl svou 350 ve stylu GoldWing.
Vyrážíme na Děčín, cesta kolem Labe nádhera, řeka, skály a volná silnice. Až do Hřenska, tam kuřácká, doplnění tekutin do strojů i těl a hurá přes Bad Schandau směr vysněná pevnost. Přes celé město platí 30km/h a i za městem je rychlost místy dost omezena.Musím říct, že němci s tím problém neměli ale auta s českými RZ to hodně ignorovaly. Asi musí jet člověk do německa aby se začal bát čechů.

státní hranice - Hřenskoparkoviště u pevnosti Konigsteinpevnost Konigstein

Centrální parkoviště u pevnosti je pro motorky zdarma což je milé překvapení. Cena vstupenky 6eur + 1eur za foták je srovnatelné s našimi hrady a zámky, když neberu loupeživý Pražský hrad.

pevnost Konigsteinpevnost Konigsteinpevnost Konigstein

Mrzí mě, že jsem si zapoměl půjčit audio průvodce který na každém zajímavém místě poskytl výklad.Návštěva hradu je na celý den, když vyjde počasí tak to musí být uplně nádhera, my měli zataženo a poprchalo, tak jsme se shodli, že si tam zajedem i příští rok a užijeme si to.Zpět jsme jeli kolem 16té aby jsme stihli prodejnu baterii v Děčíně, bohužel s nepořízenou.Pak už jen volným tempem do Starého Týny kde začínalo 7. setkání VSJ náš hřeb programu. najeto něco kolem 110 km a opět Svijany 11.

Cesta domů přes Kersko - 31.7.2011

Od rána pršelo a to mě "trošku" otrávilo, už večer jsem se rozhodl přidat ke skupině která chtěla jet do Kerska na Hájenku, dát si se zelím nebo s šípkovou. Já měl jasno od počátku, se zelím :-)
Tempo nebylo moc velké ale vzhledem k tomu, že to na morkých cestách a hlavně v lesích dost klouzalo tak to nebylo na škodu. Po ca 2 hodinách jsme byli na místě, překvapilo mě kolik tam je lidí, chápu, že byla neděle ale pršelo a pršelo a cyklistů mraky, navíc nevím o ničem co by bylo v nejbilžším okolí tak zajímavé. Na posezení v zahrádce to nebylo a tak jsme jedli uvnitř. Malinko se to od dob filmu Slavnosti sněženek uvnitř změnilo ale bylo tam fajn, včetně obsluhy.
Po jídle ještě kafe a krátké klábosení, nakopl jsem GPS, zabalil ji do sáčku, a vyjeli jsme. Se skupinou jsem jel ještě asi 20km ale pak jsem se oddělil a jel si svým tempem.

KerskoKersko - Slavnosti sněženekKersko - Slavnosti sněženek

Cestou mě chytly ještě 2 pořádne deště, vzhledem k tomu, že jsem byl líný vytáhnout si návleky na ruce jsem měl rukavice durch a stejně tak boty. Ostatní podržel nepromok a jak mi později řekl Roman, který jel stále za mnou, vidět jsem byl na 5km.. to není nikdy na škodu.

Fotky z akce je na Rajčeti: http://boek.rajce.idnes.cz/Cestovani_po_cesku_a_nemecku/