Výměna gufer a krycích manžet přední vidlice JAWA 350/639

JAWA 350/639 nové manžety

Na některé práce se chvíli musí sbírat chuť, tak to bylo i s výměnou manžet a gufer přední vidlice.
Díly jsem měl připravené už pár týdnů. V dílenské příručce jsem toho moc nepochopil a tak jsem se řídil intuicí.
Nejprve muselo dole přední kolo, blatník, třmen kotoučové brzdy a větrný štítek. 

Pak přišly na řadu 2 šrouby na dolní části nosníku vidlice a 2 zátkové šrouby nahoře. Roztáhnout dolní nosník chtělo trochu zkoušení, zapáčit originál Jawa šroubovákem nepomohlo, tak jsem použil šroubovací ořech z gola sady, má plynulé stoupání a když jsem ho nasadil a lehce klepal tak vidle padal pomalinku samy.

Protože jsem jsem před tím nevypouštěl olej tak jsem vidle po vyjmutí otočené postavil do kýblu a pomalu vyteklo skoro všechno ale i tak jsem výpustné šrouby vytáhl a nechal zbytek vytéct i obráceně.  Stažení manžet šlo samo, starým guferům pomohl šroubovák.

Zpět složit už byla pohoda, vidle jsem paličkou naklepal do brýlí a jediná zádrhel bylo zpět nasadit třmen na kotouč, destičky jsou v něm na volno a tak pomohl asi 10 x 2cm na jednom konci 2x ohnutý kousek plastu z PET lahve, lehce obě destičky držel od sebe a jak se to chytlo na kotouč tak stačilo jen potáhnout.

Zkušební projíźďka ukázala opravdu rozdíl proti předchozímu stavu, použil jsem hustčí hydraulický olej (jeho přesné označení nemám získal jsem ho od kolegy ale je na urovni SAE 20)  přední vidle je o hodně tvrdší žádné pohupování při brždění předkem. I při jízdě po lesním chodníku přes kořeny předek seděl jak přibitý.  Celkově změna k lepšímu.

 


původní stav
po sundání kola, blatníku a třmenu
jedna vidle je venku
jedna vidle je venku
vypouštění zbytku oleje
prázdné nosníky
výměna gufer
nasazení vidlic
před napuštěním oleje
hotovo